Newsmax Issues an Apology and Retraction for Their Dominion Voting Machine Coverage

Once it grew to become clear that Donald Trump had misplaced the 2020 election, Conservative media instantly went to work making an attempt to make him really feel higher. And an enormous a part of that effort was calling the integrity of the election into query.

Conspiracy theories had been an enormous a part of this motion and one of the vital distinguished theories concerned Dominion Voting Machines. The anchors on Newsmax and their company incessantly claimed that the machines had been rigged for Biden.

The community was sued by Dr. Eric Coomer, an worker of Dominion. They just lately settled with Coomer and issued an apology and retraction.

The assertion read partly, “Newsmax would like to clarify its coverage of Dr. Coomer and note that while Newsmax initially covered claims by President Trump’s lawyers, supporters and others that Dr. Coomer played a role in manipulating Dominion voting machines, Dominion voting software, and the final vote counts in the 2020 presidential election, Newsmax subsequently found no evidence that such allegations were true.”

The missive continued:

“There are several facts that our viewers should be aware of. Newsmax has found no evidence that Dr. Coomer interfered with Dominion voting machines or voting software in any way, nor that Dr. Coomer ever claimed to have done so. Nor has Newsmax found any evidence that Dr. Coomer ever participated in any conversation with members of “Antifa,” nor that he was straight concerned with any partisan political group.

On behalf of Newsmax, we want to apologize for any hurt that our reporting of the allegations in opposition to Dr. Coomer might have triggered to Dr. Coomer and his household.”

You can learn the assertion in its entirety here